Μέθοδος του Ελεγχόμενου Πιάτου

μέθοδος του ελεγχόμενου πιάτου

Κατά την διάρκεια των χριστουγεννιάτικων (και όχι μόνο) διακοπών, το πιο συχνό μας πρόβλημα είναι τα περιττά κιλά λόγω των καταχρήσεων που κάνουμε στο φαγητό και στο αλκοόλ.
Άραγε θα μπορούσαμε με κάποιον τρόπο να το αποφύγουμε;
Η απάντηση είναι ΝΑΙ ! και ονομάζεται ‘’μέθοδος του ελεγχόμενου πιάτου’’
Τι πρακτικά σημαίνει αυτό; Όταν επιλέγουμε να φάμε κάτι είτε σε κάποια ταβέρνα ή εστιατόριο ή ακόμα και σπίτι μας εφόσον δεν
ακολουθάμε κάποιο συγκεκριμένο διαιτολόγιο κάνουμε το εξής
(βλέπε εικόνα):
• Χωρίζουμε το πιάτο σε 2 ίσα μέρη
• χωρίζουμε το δεύτερο μέρος σε άλλα 2 ίσα μέρη
• το 1/2 του πιάτου (δηλ. το 1 μεγάλο μέρος), είναι ο χώρος που εκμεταλλευόμαστε για την τοποθέτηση οποιοδήποτε σαλατικού
• Στο υπόλοιπο μισό κομμάτι
που έχουμε χωρίσει στα 2 ίσα μέρη, τοποθετούμε στο ένα(1) μέρος την πρωτεΐνη μας (κρέας, ψάρι κτλ) και
στο υπόλοιπο μισό τα συνοδευτικά μας (κρέμες, τυριά,πίτες, ρύζι , πατάτα κτλ)
• Το ύψος των φαγητών στο πιάτο δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 2 δάχτυλα

Κλείνοντας, προσπαθούμε να καταναλώνουμε μικρά σνάκ στην διάρκεια της ημέρας αλλά και να πίνουμε αρκετό νερό ώστε να αποφεύγουμε τυχόν βουλιμικές τάσεις και υπερκατανάλωση τροφής σε ένα μόνο γεύμα.

Καραμανίδης Βασίλειος

B.sc (hons) Dietitian, R.D απόφοιτος του
Queen Margaret
University of Edinburgh
Ιδρυτής του διαιτολογικού κέντρου
VK nutrition στον Αγ.Δημήτριο

Πηγή: Εφημερίδα «Στρογγυλό City View»

(Τεύχος Δεκεμβρίου / σελ.6 )

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *