σκι και διατροφη

Διατροφή και Σκί – Snowboard

Μιας και είμαι λάτρης του σκι από πολύ μικρή ηλικία και επειδή κατά καιρούς ακούω διάφορους «μύθους» για το τι πρέπει να τρώμε πριν , στα διαλείμματα μας αλλά και να έχουμε μαζί μας σε περίπτωση αποκλεισμού σε κάποια πίστα λόγω κακοκαιρίας , αποφάσισα να γράψω ένα σύντομο οδηγό με τα ΠΡΕΠΕΙ και τα ΜΗ.
Το πιο κλασσικό που ακούμε είναι : «φάε σοκολάτα και ξηρούς καρπούς ή παστέλι»
Είναι όμως τόσο καλές αυτές οι τροφές; 
Η απάντηση είναι όχι .
Πριν οποιαδήποτε άσκηση πόσο μάλλον σε ένα απαιτητικό άθλημα όπως το σκι που χρήζει μεγάλης ενεργειακής δαπάνης το καλύτερο πρωινό πρέπει να αποτελείτε από υδατάνθρακα και όχι από λιπαρά καθώς αυτά δίνουν ΑΜΕΣΗ ενέργεια όπως ψωμί , μέλι, φρούτα, αποξηραμένα φρούτα, ζεστή σοκολάτα ρόφημα με μέλι ή ζάχαρη , μπάρες δημητριακών .
Τέλος, όσο αφορά το backpack επιβίωσης σε περίπτωση αποκλεισμού θα πρέπει να περιέχει τρόφιμα που μπορούν να καταναλωθούν εύκολα , γρήγορα, και να αποδίδουν πολλή ενέργεια(θερμίδες) .
Ένα ιδανικό backpack επιβίωσης περιέχει: 
Σοκολάτα, μπάρες δημητριακών υψηλές σε θερμίδες, αποξηραμένα φρούτα, νερό , κουτί πρώτων βοηθειών , ισοτονικό ρόφημα, και σπίρτα

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΕ το αλκοόλ καθώς οδηγεί σε αφυδάτωση , απαγορεύονται οι βαριές συσκευασίες καθώς θα καταβάλουμε περισσότερο ενέργεια όπου έχουμε ανάγκη

ΚΑΛΕΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΣ ΕΞΟΡΜΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΧΙΟΝΙΑ! 

Καραμανίδης Βασίλειος BS.c, RD , Dietitian

Απόφοιτος του Queen Margaret University of Edinburgh

Ιδιοκτήτης του διαιτολογικού κέντρου VK nutrition

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *