4+1 γνωστοί διατροφικοί μύθοι (Mέρος 1ο)

Η σωστή απάντηση σε γνωστούς διατροφικούς μύθους

Δυστυχώς λίγο – πολύ όλοι μας έχουμε ακούσει διάφορες διατροφικές συμβουλές όπως ότι «το αβγό αυξάνει τη χοληστερίνη» ή ότι «το πορτοκάλι ανεβάζει την πίεση».

Είναι όμως έτσι πραγματικά; Στο σημερινό άρθρο αλλά και σε επόμενα θα αναλύσουμε μερικούς από αυτούς

1. Το αβγό αυξάνει τη χοληστερίνη

Ένας συχνός διατροφικός μύθος που μας κρατά μακριά από την κατανάλωση ενός τόσο πολύτιμου τροφίμου το οποίο εύκολα θα συγκαταλεγόταν στα superfoods. Ο κρόκος του αβγού περιέχει χοληστερόλη (όχι χοληστερίνη όρου) που μας βοηθάει να συνθέτουμε ορμόνες όπως η τεστοστερόνη και συγκαταλέγεται στα «καλά» λιπαρά. Το ασπράδι έχει μία από τις πιο υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνες (την αλβουμίνη) που μας βοηθάει να χτίζουμε τους μύες μας αλλά και την υγεία μας. Τέλος, αν κάτι αυξάνει είναι η HDL (καλή χοληστερίνη) και ΟΧΙ την ολική χοληστερίνη.

2. Η μπανάνα παχαίνει

Η μπανάνα, όπως και κάθε άλλο φρούτο, περιέχει σάκχαρα (φρουκτόζη) σε ποσότητα σχεδόν ίδια όπως 1 μήλο ή 1 αχλάδι ή 1 πορτοκάλι και αποδίδει μόλις 60-70 θερμίδες. Επίσης, διαθέτει πέρα από πλούσιες βιταμίνες και μεγάλη ποσότητα καλίου όπου βοηθάει πολύ στην εξισορρόπηση των ηλεκτρολυτών μας γλιτώνοντας μας έτσι ζαλάδες ή κατακρατήσεις υγρών. Άρα, όχι η μπανάνα δεν παχαίνει αν καταναλώνεται με σύνεση όπως κάθε τρόφιμο.

3. Η μαύρη ζάχαρη έχει λιγότερες θερμίδες

Δυστυχώς έχει ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ θερμίδες όπως και η φρουκτόζη και η μελάσα . Ένα γραμμάριο άσπρης ζάχαρης αποδίδει 4 θερμίδες όπως και η μαύρη και η φρουκτόζη. Ωστόσο, η μαύρη ζάχαρη έχει μερικά ιχνοστοιχεία όπως το ασβέστιο, το μαγνήσιο, το κάλιο και το νάτριο.

4. Τα αναψυκτικά και οι καφέδες δημιουργούν κυτταρίτιδα

Δεν έχει αναρτηθεί κάποια επιστημονική ερεύνα που να αποδεικνύει ότι τα αναψυκτικά ή οι καφέδες προάγουν την κυτταρίτιδα, αντιθέτως μελέτες δείχνουν ότι τα γονίδια είναι παράγοντας εμφάνισης της . Ωστόσο, μια κακή διατροφή και η καθιστική ζωή δημιουργούν έναν ιδανικό συνδυασμό για την ανάπτυξη του λιπώδους ιστού άρα και ανάπτυξης κυτταρίτιδας τις περισσότερες φορές

5. Ο χυμός είναι εξίσου θρεπτικός όσο ένα φρούτο

Είμαι της άποψης ότι καλό είναι να μην πίνουμε τις θερμίδες μας. Οι λόγοι είναι ότι ένας χυμός για να βγει σε μια καλή ποσότητα προς κατανάλωση χρειάζεται 3-4 φρούτα σε αντίθεση με το να φάμε 1 φρούτο, έτσι προσλαμβάνουμε 3 φορές πάνω σε θερμίδες χάνοντας επίσης τις πολύτιμες φυτικές ίνες αλλά και διάφορες βιταμίνες που χάνονται κατά τη στύψη.

 

Καραμανίδης Βασίλειος Bs.c, RD ,

Απόφοιτος του Queen Margaret University of Edinburgh

Ιδρυτής του διαιτολογικού κέντρου VK nutrition

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *